Facebook – mic ghid de “folosire” ca mijloc de promovare

Nu, nu va voi spune aici pe cine sa adaugati in lista de prieteni sau ce sa vorbiti cu acestia, ci voi trata un pic subiectul Facebookului ca unealta de promovare (a voastra, a blogului vostru si, foarte putin, a afacerii voastre).

Multi stiti ca, printre multe altele, administrez si cateva pagini de Facebook. Nu sunt o experta in asta, insa de-a lungul timpului am adaugat ceva experienta. Bineinteles, la capitolul “business” nu voi intra in detalii, insa e posibi sa inregistrati ceva progrese daca aplicati chiar si regulile generale de mai jos.

Asadar, iata un mic ghid de folosire al Facebookului, fie ca vorbim aici despre pagina personala, fie ca vorbim despre o pagina de fani.

1). Nu postarilor prea dese, la intervale scurte de timp!

Prima motivatie ar fi aceea ca ai putea sa-ti obosesti prietenii/fanii, iar ei sa dea unfollow (adica sa ramaneti prieteni, dar sa nu iti mai vada postarile in feed) sau unlike.

A doua ar fi aceea ca pana si Facebook-ul are nevoie de timp.

Sa va explic. Daca puneti o postare acum si alta peste 30-60 de minute, una dintre cele doua postari va fi compromisa. Si asta pentru ca prima postare va fi cea care va apare mai des in feedul prietenilor/fanilor, mai ales daca are si cateva like-uri la activ.

Am vazut greseala asta pe pagina multor prieteni, dorniti sa promoveze sau sa transmita mai multe lucruri intr-o singura zi. Dragii mei, daca postati 6-7 chestii, la interval foarte  scurt intre ele, foarte putine vor fi vizibile prietenilor vostri, asa ca, practic, efortul e in zadar.

2). Postarile cu poze sunt mai vizibile decat celelalte tipuri de postari

Nu-i asa ca mereu v-ati intrebat de ce pozele aduna mai multe like-uri decat un articol super tare pe care il voiati citit de cat mai multi prieteni? Pe langa faptul ca da, oamenii nu mai au astazi timp pentru citit (nici macar articole, d-apoi sa fie si mai lungi), un alt motiv este acela ca pozele apar mai des in feedul prietenilor/fanilor.

Acelasi lucru se aplica si in cazul paginilor de business. Poza plus link are un Reach mai bun, insa din experienta va spun ca acolo e mai bine sa mergeti pe link direct, mai ales daca pagina respectiva promoveaza un produs sau un site. Pana la urma, scopul vostru este de a creste traficul/vanzarile pe acel site, nu reachul pe Facebook.

4). Nicio postare de blog/site fara poza!

Cu link direct catre blog/site, dar NEAPARAT  cu poza atasata. Chiar ieri am vazut doua articole foarte reusite ale unei prietene care nu aveau poza pe Facebook (cred ca poza din articol era prea mica si nu au luat-o pe Fb). Aveau doar linkul catre blog si…cam atat. Din pacate, ele ar fi fost mult mai citite daca aveau atasate o poza.

5). Cu cat mai multe like-uri/commenturi, cu atat mai multa vizibilitate pentru postarea voastra!

Cu alte cuvinte, daca aveti norocul ca respectiva postare sa stranga ceva like-uri din prima, sansele ca ea sa fie si mai vizibila cresc. Daca e ceva important, va puteti ruga prietenii buni sa dea ei like-uri primii tocmai pentru a “impinge” un pic postarea in feedul celorlalti.

La cate like-uri dam zilnic diverselor pagini si la cat de multi prieteni avem, orice postare importanta trebuie “stimulata” si astfel.

6). Foarte putine pagini de business merg fara postari platite!

Am zis ca nu intru in detalii legate de business, insa tot din experienta va spun ca, oricat de bun ar fi contentul, produsele, articolele paginii voastre de Facebook, daca nu aveti cel putin o postare platita pe saptamana, nu prea sunt sanse ca acea pagina sa creasca satisfacator.

O alta varianta ar fi ca acea pagina sa fie nisata, astfel incat sa puteti sharui postarile pe un grup/pagina cu multi membri sau fani. Asa am facut eu cu pagina de Facebook Endometrioză.ro si merge foarte bine artificiul acesta.

A, si inca un sfat pentru pagina de Facebook business: experimentati! Da, da, stiu o groaza de site-uri cu sfaturi, insa mai important e sa alegeti cateva idei, sa le aplicati si apoi cum a mers una sau alta. Stiti cum e, teoria e usoara, practica ne omoara!

Vrei sa colaboram pe aceasta parte de manageriere si crearea content pentru pagini Facebook? Scrie-mi aici: https://www.facebook.com/marina.rasnoveanu

Advertisements

One thought on “Facebook – mic ghid de “folosire” ca mijloc de promovare

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s