Uleiurile esentiale in endometrioza

De cand cu endometrioza asta experimentez diverse tratamente complementare. Nu, nu sunt contra celor alopate, ba chiar cred ca ceea ce iti spune doctorul (cu experienta in endometrioza, o sa repet asta pana va intelege toata lumea) e foarte important, insa am invatat ca organismul nostru nu functioneaza intotdeauna cum s-ar astepta medicii, asa ca mai ai nevoie si de ceva adjuvante.

La drept vorbind, indiferent ca iei sau nu tratament alopat, nu poate face rau sportul, dieta sau anumite suplimente generale (pentru ca da, pentru unele ai nevoie si de sfatul unui medic naturist sau naturopat). Cum in ultimii ani m-am documentat foarte mult in privinta asta, la un moment dat am ajuns si la capitolul uleiuri esentiale.

In endometrioza, cel putin, dar nu numai, sunt foarte importante pentru ca ele pot ajuta contra aderentelor pelvine, durerilor de mai multe feluri, inflamatiei etc. De altfel, chiar am publicat pe site-ul Endometrioza.ro, la capitolul Noutati, un studiu avand ca subiect uleiul de copaiba si endometrioza. Cititi-l aici, merita!

Ei bine, pe baza acestui research amplu, am ajuns la concluzia ca cele mai eficiente si sigure uleiuri esentiale pentru noi, fetele cu endometrioza sunt: uleiul de copaiba, uleiul de tamaie (Frankincense oil), uleiul de tamaie sacra (Sacred Frankincense) si uleiul de Helichrysum (ulei de imortele). Mai sunt cateva, dar acestea sunt the best of the best.

Asadar, mi-am facut stocul: am cumparat de la Young Living (stiu, sunt fooooarte scumpe, insa pe unele le iau si in apa, intern, asa ca mi-e cam teama sa iau de la orice firma) ulei de Copaiba si Panaway (acesta este un mix, are si Helichrysum, iar celelalte uleiuri nu au efect estrogenic, din cate m-am documentat eu). Si, pentru ca am rude in Oman, mi-au trimis si doua sticlute de  Frankincense oil, la un gramaj/pret foarte bun, acum sa vedem si cum e, din punct de vedere al calitatii.

Aveti mai jos cateva observatii legate de administrarea uleiurilor esentiale, dar si despre experienta mea cu ele:

  • Less is more, mai ales daca ai ulei esential pur, de la o firma de incredere. Asadar, incepe cu o doza f mica (1 picatura in apa daca iei intern, 1-2 picaturi in mai mult ulei de baza – eu folosesc uleiul de cocos). Stiu fete cu tulburari de tranzit care de la uleiul de Copaiba au avut parte de episoade ceva mai neplacute, asa ca intotdeauna trebuie sa va ascultati organismul.
  • Daca vreti sa ramaneti insarcinate sau banuiti ca ati putea fi insarcinate, administrarea oricaror tratamente complementare  e cam cum dus si intors, la fel si a uleiurilor esentiale. Asa ca cereti parerea unui medic inainte de a le folosi, eu nu stiu mai multe despre asta (desi pe grupurile de endometrioza sunt fete care spun ca ele pot fi benefice si in acest sens, m-as feri sa dau verdicte in cazul asta).
  • Cand le folositi pentru masaj, nu uitati de acel “career oil” sau ulei de baza. Cu alte cuvinte, folositi 2 lingurite de ulei de cocos, de exemplu, in care puneti cateva picaturi de ulei esential. Nu stiu sa va spun cat, puteti incepe si aici cu 1-2 si sa cresteti treptat, dar nu mai mult de 10 picaturi din diverse uleiuri. In plus, cum sticlutele astea sunt foarte mici, daca le folositi doar pe ele, in 2 saptamani se vor termina.
  • Daca vreti sa le luati in apa, intern, documentati-va bine inainte. Momentan, eu iau doar copaiba in apa, 1 picatura dimineata, insa stiu ca sunt unele uleiuri care trebuie folosite doar pentru masaj.In plus, unele au efect estrogenic. La fel, research a lot!
  • Apelati si la mixuri. Cititi aici un alt material pe care l-am scris tot pentru endometrioză.ro. In a doua parte a lui, veti gasi niste mixuri de uleiuri foarte bune pentru aderente, dar nu numai.
  • Ca tot veni vorba despre uleiuri, multe fete folosesc in endometrioza impachetarile cu ulei de ricin. Asadar, tineti minte ca si acest tip de ulei ne este foarte benefic. Din pacate, eu am reactii adverse in urma acestui procedeu, asa ca am renuntat la el si ma axez acum pe uleiurile esentiale de mai sus.

Experienta mea cu ele:

  • Am folosit si in vara lui 2016 ulei de tamaie sacra. La ecografia din octombrie nu se mai vedeau (posibile) aderente asa cum se vedeau la cea din iulie, insa trebuie sa va spun ca am folosit si alte suplimente, plus ca am tinut dieta.
  • Totusi, cel mai bun rezultat, ca sa zic asa, l-am avut cu uleiul de Copaiba. Mult mi-a luat pana am cumparat (pana la urma tot de la Young Living, desi am si ceva surse in Brazilia la un gramaj/pret mult mai bun, dar mi-a fost teama sa iau de acolo de prima data). Folosesc 2 picaturi in apa in fiecare dimineata (uneori mai iau si seara 2 picaturi) de o saptamana. Am uitat de dureri. Fetele cu endometrioza inteleg ce spun, nu detaliez aici, insa da, cred ca scade foarte tare inflamatia de vreme ce, de cum l-am luat m-au lasat durerile (nu puternice, e drept, dar sacaitoare) pe care le aveam. Asta ca sa nu mai zic de studiul acela facut pe ulei de copaiba si endometrioame.
  • Am incercat si uleiul de tamaie din Oman, mi se pare super: nu miroase, chiar am simtit ca „lucreaza”. Bineinteles, si in cazul lui trebuie sa lasam timpul sa decida.
  • Am de gand sa fac o mixtura din 2 lingurite ulei de cocos, 1-2 picaturi ulei de copaiba, 1-2 picaturi ulei de tamaie si 1-2 picaturi Panaway si sa masez atat zona abdominala, cat si zona lombara. Voi scrie un articol mai amplu despre asta pe celalalt site, dupa un timp, sa vad si rezultatele cum sunt.

Cam atat despre ce am citit si experienta mea cu uleiurile esentiale in endometrioza. Voi folositi uleiuri esentiale? Daca au dat rezultate, tare mult as vrea sa stiu mai multe despre asta, asa ca lasati-mi un comentariu mai jos sau pe Facebook, aici: https://www.facebook.com/Marina-Rasnoveanu-Scriitor-Amator-1861783057427162/?pnref=story

Lasă un răspuns

